lördag 11 oktober 2008

Vargbesök på Kolmården sommaren 2007

Detta är en gammal sak som jag gjort sen förra året, men jag vill visa och berätta om det.

Jag var en vecka och hälsade på min vän, Skogsräven, som bor utanför Vingåker.

Jag gjorde då en resa till den mycket angenäma och fina anläggningen, Kolmården där jag och några andra vargvänner fick följa med in i varghägnet och träffa 5 stycken vargar, så jag fick närkontakt med Tromb (ledarvarg) och Kora och Zeke. (Glömt namnen på de andra.)
Här är då en bild på Tromb.

Jag och Tromb brottades och busade på lek, jag märkte att vargar är fantastiskt snälla och gosiga men under all päls och fluff, så har de muskler som stål och råstyrka. Så det är bra att bemöta vargar med respekt och ödmjukhet. Tromb han la sina framtassar på mina axlar och slickade mig i ansiktet, sen stack han sin tunga in i min mun. murrr! ^.^ (Tromb brukar göra så berättade djurskötaren.)

Mer att veta om VARGAR.
HÄR ÄR FLER VARGBILDER!


























Vargar är fantastiska djur och de är hundens stamfader, man ser mycket i vargars beteende och kroppsspråk som är exakt som hos hundar.
Vargens latisnka namn är Canis Lupus.
För vargens rätt till existens. Stöd SRF.