söndag 12 oktober 2008

Godmorgon + om mitt rollspel -Battlefield Vinslöv.

Yipp!
Godmorgon alla rävar och andra djur!
I dag är det förtsa skoldagen på min nya blogg.
Det har varit fullmåne i natt också så jag har varit ute och ylade i gårkväll
när jag gick med hunden.

Samt har ritat lite i gårkväll också. Det känns bra att vara igång och rita igen.

Jag spelar ett fantasirollspel...
Jag är inte tokig om nu någon tror det, jag är en kreativ person som försöker hantera jakterns vidriga verklighet med hjälp av fantasi där rävarna spöar skiten ur jägarna.

Battlefield Vinslöv;
Är ett egenfantiserat rollspel som handlar om modiga Foxylvanska rävsoldater med avancerad högteknologiks utrustning som krigar mot onda jägare i och runt Vinslöv, samt i Vannebergas djungler, i Önnestad och i Önnestads heta öken och Bockebodas klippiga berg.

I utkanten av Önnestad ligger ett snickeriföretag som heter "Bo List" som har en räv som logotype, i min fantasi så är detta snickeri en militärbas som rävarna har upprättat i utkanten av Önnestad för att med helikoptrar och stridsvagnar kuna göra raider in i Önnestad och bekämpa jägare. När jag åker taxi till Furuboda så åker den egenom Önnestad ibland och i tankarna då så är taxin en F-22 Raptor, eller F-35 Lightning och jag är pilot i Foxylvanska flygvapnet och ger flygunderstöd till mina rävkamrater.

Annars så sitter jag hemma med modeller och ritar kartor om olika mål som rävarna ska slå ut eller erövra. Samt kombinerat med datorspel som Batlefield Vietnam, DF Extreme, DF Black hawk Down, Fighterpilot och Counterstrike.

Ps:
Jag VET att det är FANTASI, så tro inte att jag på alvar tror att det kommer på nyheterna i TV om anthropomorfa rävar som krigar mot jägare mitt emellan Hässleholm och Kristianstad.