tisdag 14 oktober 2008

Flash och Videobildspel.

Yipp!

Idag på Furuboda så är jag på lektion 5 i Flashboken, ska göra en animerad flashfilm om en utomjording som rör sig på flera olika sätt och rörlig bakgrund och andra atribut. så jag jobbar med både lager, masker och rörelseinterpolering samt morfning.

Sen var nästan alla elever och även jag klara med våra videobildspel och vi fick ladda ner en låt till våra videobildpsel från MP3.com men inte från Pirat bay. Läraren klargjorde att Pirat bay vill inte skolan förknippas med. Fånig regel tycker jag. Det är ju bra, där finns ju allt. ^.^

Har chattat lite med ett par kompsiar på MSN i kväll och finputsat det sista på min websida, så kommer min tekniska suport i morgon och då ska jag få Firefox 3.0, packa upp min nya uppdat till Second Life och updatera Java och Real Player etc.

vill diskutera om ev inköp av en Laptop till mig också och håller tummarna för att jag ska få köpa det om jag på ett bra sätt kan motivera det ekonomiskt försvarbart. ^.^

Nu ska jag snart knoppa, är trött. Det blir mörkt så tidigt nu mera.